» Základní informace o produktech ZEPRO

Pomocí čel ZEPRO lze manipulovat se zbožím o hmotnosti od 450 do 3000 kg v rozsahu maximálních zvedacích výšek 800 až 1750 mm.

Základní rozdělení celé výrobní řady lze provést do 3 skupin, a to:

  1. Standardní čela s plošinami (v přepravní poloze) klasicky přiklopenými za nástavbou, a to pro malá a dodávková vozidla, i střední a těžká nákladní vozidla. Přitom nástavba může být řešena jako skříň s dveřmi, zadní klapkou, nebo s plachtou, případně kombinací zadního portálu a plachty,…
  2. Zasouvací čela s pojezdem pod nástavbu ( pro přepravní polohu ) – slidery. Při manipulaci se zbožím se tato čela hydraulicky vysunou do pracovní polohy a ručně rozloží. Do této skupiny patří i jednodušší skládací čela ( bez pojezdu ), v přepravní poloze rovněž umístěná pod vozidlem.
  3. Speciální typy, zejména čela poloviční zakrývající pouze část zadních dveří nebo plachty, čela pro samonosné karosérie, celohliníková, výtahy, apod.

Na českém trhu jsou z celé výrobní řady a nabídky většinou požadovány jen určité typy, odpovídající požadavkům našich zákazníků na dopravu – jde převážně o klasická, vzadu přiklopená čela se zvedací kapacitou do 1500 kg.

Mezi nejoblíbenější čela patří :
  1. řada čel se zvedací kapacitou do 750 kg – nyní inovovaná řada ZLU-75
  2. kategorie do 1000 kg – v této zvedací kategorii se začínají prosazovat nová odlehčená 4 – válcová čela řady Z 100 s hliníkovými plošinami do výšky 1800 mm, stále populárním zde však zůstává i „historicky“ nejstarší 3 – válcové čelo, po inovaci označené Z 10 – 135
  3. v kategorii do 1500 / 2000 kg se pak prosazuje řada čel Z 15 / 20 – 150 s hliníkovými plošinami do délky 2200 mm (nejčastěji požadovanou délkou v této kategorii je 1800 mm)

V nabídce dovozce je taktéž široká škála příslušenství.
Dodávky zařízení jsou v provedení CE, tedy s výbavou plně vyhovující předpisům Evropské Unie dle EN 1756.
Čela jsou nabízena s plošinami z vysokopevnostní švédské oceli nebo s plošinami hliníkovými.

Převážná část zvedacích čel ZEPRO, dodávaných na trh v ČR, je požadována s hliníkovými plošinami, a to z důvodu zachování maximální užitné nosnosti vystrojovaných vozidel.